Mesleki Ahlak Kuralları

Mesleki Ahlak Kuralları


MESLEKİ AHLAK KURALLARI
GÖKŞİN İNŞAAT SAN VE TİC LTD ŞTİ
 
Mayıs 2021
 
 
Giriş
 
Mesleki Ahlak Kuralları Hakkında
Kuralların amacı, GÖKŞİN İNŞAAT'tan oluşan GÖKŞİN İNŞAAT genelinde ortak bir kurum kültürünü teşvik etmektir.
Davranışlar, ilgili mevzuattaki en iyi iş ahlakı uygulamalarının yanı sıra Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi'nin insan hakları, çalışma, çevre ve yolsuzlukla mücadele1 alanındaki on (10) İlkesine uygun olmalıdır. Kurallar, Etik ve Uyumluluk Programının ayrılmaz bir parçasıdır.
Kurallar, günlük iş davranışlarımızın ve uygulamalarımızın bağlamını şekillendiren temel ilkeleri, kuralları ve değerleri içerir. Bu ilke ve kurallar, çalışanlarımızın davranışları ve müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve diğer iş ortaklarımızla faaliyetlerimizi ve işimizi yürütme şeklimizle ilgili beklentilerimizi belirler.
Kuralların amacı, İş Etiği ile ilgili ikilemlerle karşılaştığımızda kararlarımıza rehberlik etmektir. Amacımız, Şirketimizin tüm iş ortaklarımızla (taşeron, tedarikçi gibi diğer iş ortaklarımız) benimsediği iş ahlakı ve davranış ilkelerine uyumu sağlamaktır.
Kuralları dikkatli bir şekilde incelemeli ve aşağıdakileri dikkate almalıyız:
  Kurallar karşılaşılabilecek her olası durumu kapsamadığı gibi her konunun tam bir analizini de sağlamaz. Belirsiz bir durumla veya net olmayan bir eylem planıyla karşılaştığımızda, herhangi bir eyleme geçmeden önce doğrudan amirimizden, Uyumluluk İrtibat Görevlisinden ve/veya Uyumluluk Başkanından tavsiye almalıyız.
  Bu Kurallarda atıfta bulunulan belirli konular, Etik ve Uyumluluk Programının yanı sıra Şirketin bireysel politikaları ve iç prosedürlerinde daha ayrıntılı olarak ele alınmaktadır.
evcut Kurallar, belirli bir konuda geçerli olabilecek tüm yasal ve düzenleyici hükümleri kapsamayabilir. Şirketin faaliyet gösterdiği her ülke veya bölgede geçerli yasal ve düzenleyici çerçeve her durumda geçerli olacaktır.
 
Kurallar, yeni işe alınan tüm çalışanlara yazılı olarak işe alım sırasında bildirilecektir. Ayrıca çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın kolaylıkla ulaşabilmesi için kurumsal internet sitemizde ve intranetimizde de bulunmaktadır. Bu kurallara yapılacak herhangi bir değişiklik yazılı olarak yapılacak ve şirketin görünür yerinde çalışan ve iş ortaklarımızla paylaşılması için sergilenecektir.
 
Kapsam
 
Şirketin çalışanları olarak hepimiz, şirketimizin temel değerlerinin korunmasını sağlamak amacıyla bu Davranış Kurallarının değerlerine, ilkelerine ve kurallarına uymaktan müştereken sorumluyuz.
Şirket, alt yüklenicilerimiz, tedarikçilerimiz, iş ortaklarımız, ayrıca tüm yarı zamanlı ve belirli süreli çalışanlar ve Şirketin temsilcilikleri ile de paylaşmaktadır ve onların bu kurallara uygun davranması beklenmektedir. 
 
 
Şirket genelindeki tüm İş Birimleri bu ilke ve değerleri desteklemeli ve korumalıdır. 
Davranış Kuralları yönergeler sağlar ve kapsamlı değildir; Şirketin tüm birimleri, bu Kurallarda belirtilen ilkelere uygun olarak, yerel gerekliliklere uyum için kendi politikalarını ve özel prosedürlerini benimser ve uygular. Bu Her bir birimin gerekli etik iş konusunda bu kurallar çerçevesinde kapsamlı bir anlayışa sahip olması zorunludur. Aksi davranışların sonucu olarak uyumsuzluğun sonuçlarının da farkında olunmalıdır.
 
Kurum Kültürümüz
 
Değerlerimiz
Dürüstlük ve doğruluk
Tüm mesleki ve ticari faaliyetlerimizi dürüstlük ve doğrulukla yürütürüz, Şirketin çıkarlarını her türlü kişisel çıkarın üstünde tutarız.
Uzmanlığımıza ve deneyimimize dayanarak sunduğumuz hizmetlerde şeffaflığı ve açık iletişimi teşvik ederiz.
Gizlilik
Şirketlerimiz, çalışanlarımız, müşterilerimiz, ortaklarımız ve yatırımcılarımıza ilişkin bilgilerin korunmasına ve doğru şekilde kullanılmasına kararlıyız.
Gerekli yasal veya mesleki hak olmadan hiçbir bilgiyi ifşa etmiyoruz. 
Eşitlik
Çeşitliliğe saygı duyuyoruz ve işyerinde fırsat eşitliğini destekliyoruz.
Objektiflik
Meslektaşlarımıza karşı objektif davranırız ve önyargının, çıkar çatışmalarının ve üçüncü tarafların aşırı etkisinin mesleki muhakememizi etkilemesine izin vermeyiz.
Esnekliğe, yenilikçiliğe ve girişimciliğe değer veririz. Fikir farklılıklarına saygı duyarız ve onlara yapıcı ve profesyonel bir şekilde yaklaşırız.
Adil İş Uygulamaları
Haksız rekabet etmeyiz, rakiplerimize saygı duyarız ve adil iş uygularız.
Üretkenlik
Tüm faaliyetlerimizde üretkenliği ve yeniliği teşvik ederiz.
Değer katan yeni fikir ve çözümlerin geliştirilmesini teşvik eder ve Hizmetlerimizin kalitesini artırmayı amaçlarız.
Sorumluluk
Genel olarak kararlarımızın ve davranışlarımızın sorumluluğunu alarak, ortak değerlerimize uygun ve sorumlu davranırız.
Topluma ve Çevreye Saygı
Çevresel sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve faaliyetlerimizin çevresel etkilerini azaltmaya çalışıyoruz.
Topluma saygı duyarız, topluma zarar verebilecek eylemlerde bulunmayız ve faaliyet gösterdiğimiz toplumlara katkıyı destekleriz.
 
 
Sorumluluklarımız
Şirket olarak sorumluluğumuzun olduğunu kabul ediyoruz:
Müşterilerimize yüksek kalitede hizmet sunmak,
Çalışanlarımızın haklarına saygı göstermek, onlara adil ve rekabetçi ücretler vermek ve işlerinin geliştirilmesi ve kontrolüne katılmalarını teşvik etmek,
Ortaklarımız ve tedarikçilerimizle karşılıklı yarara dayalı ilişkiler sürdürmek,
Faaliyetlerimizi yasalara, toplum üyeleri olarak rolümüze, sağlık, güvenlik ve çevre koruma düzenlemelerine saygılı ve sürdürülebilir kalkınmayı teşvik ederek yürütmek.
 
Şirketimizin Direktörleri ve Yöneticilerinin ana sorumluluğu işbu Kuralların uygulanmasıdır. Özellikle: 
Etik değerlere bağlılık göstermek ve kurallara uygun olarak hareket etmek ve iş ahlakı ilkelerine uyun.
Tüm çalışanların sorunları tartışırken ve potansiyel uyum ihlallerini bildirirken kendilerini rahat hissedecekleri bir dürüstlük ve şeffaflık ortamı yaratın.
Çalışanlar endişelerini dile getirdiğinde veya Kural ihlallerine ilişkin bildirimde bulunduğunda derhal harekete geçin ve istendiğinde çalışanlara anında rehberlik sağlayın.
Çalışanların etik konularda sürekli olarak eğitilmesini sağlayın.
Çalışanların Kuralların ilkelerine ilişkin tüm sorularını ve ayrıca Şirketin değerleri, politikaları ve prosedürlerini yaymak ve uygulanmasını sağlamak.
Taşeron ve tedarikçi seçimlerinde mesleki ahlak kurallarına uygunluğu saptamak, davranış kurallarına uygunsuzluk oluşumunda gerekli önlemleri almak.
 
Kanunlara Uyum
Faaliyet gösterdiğimiz her ülkedeki yasa ve düzenlemelere uymak temel prensibimizdir.
İşimizi yürütürken hepimiz yasalara saygı duymak ve onları desteklemekle sorumluyuz.
Hukuku bilmemek haklı gösterilemez. İşimizin gerekliliklerini doğrudan ilgilendiren kanun hükümleri konusunda bilgilendirilmemiz gerekmektedir.
 
Üçüncü Taraflarla İlişkilerimiz
İş Ortakları ve Tedarikçilerle İlişkilerimiz
Biz:
Bir iş ortağı, tedarikçi veya taşeron seçerken bunların bütünlüğü, kalitesi, uygunluğu ve güvenilirliği hakkında fikir edinmek ve bunların uygulama için gerekli bilgi birikimine, yeterliliğe, güvenilirliğe ve gerekli izne sahip olmasını sağlamak amacıyla uygun prosedürleri ve kontrolleri uygularız . Görevlendirilen faaliyetlerin yeterli ve profesyonel bir şekilde yürütüldüğünü denetleriz.
 
Herhangi bir anlaşmaya varmadan önce Kurallara ilişkin bilgileri sağlarız. Bu bilgiler, her bir iş ortağının özelliklerini dikkate alarak yeterli ayrıntıyı içerir. İş ortakları bilgilendirilir ve Şirket olarak benimsediğimiz iş ahlakı ve davranış ilkelerine uymayı kabul ederler.
 
Tedarikçiler, iş ortakları ve üçüncü taraflarla yapılan tüm sözleşmelerin yazılı olmasını ve sözleşme kapsamında sağlanacak mal ve hizmetlerin niteliği ile ödenecek ücretlerin doğru bir şekilde tanımlanmasını sağlarız.
 
Bu anlaşmaların şeffaf ve adil koşullar altında, rekabet ve piyasa uygulamaları, yürürlükteki mevzuat ve her fonksiyonun iç prosedürleriyle tutarlı olduğundan emin oluruz.
 
 
Müşterilerle İlişkilerimiz
Dürüstlük & Bütünlük
Müşterilerimizle ilişkilerimizde en iyi uygulamaları ve etik ve iş davranışı standartlarını uygularız.
Tüm süreçlerimizde en üst düzeyde mesleki dürüstlük, dürüstlük ve tutarlılıkla hareket ederiz.
İş ve profesyonel ilişkilerimiz, Müşterilerimizin ihtiyaçlarının karşılanmasını önceliğimiz olarak görüyoruz
Sunduğumuz hizmetlerin kalitesini sürekli iyileştirmeyi hedefliyoruz ve Müşterilerle iletişim kurarken istek ve nezaket gösteririz.
 Karşılıklı saygı
Şirketimiz ile müşterilerimiz arasındaki karşılıklı saygıya şu şekilde güveniyoruz:
Anlamlı ve açık iletişim kurmak ve gerektiğinde destek sunmak,
Uzmanlığımız ve deneyimimize dayanarak işbirliği ve kaliteli hizmetler sunmaya çalışıyoruz.
 
 
Meslektaşlarımız ve Çalışanlarımızla İlişkilerimiz
 
Genel Prensiplerimiz gereği çalışanlarımıza saygı ile davranırız:
 
Aramızda saygıyı, dürüstlüğü ve açık sözlülüğü teşvik etmek,
Samimi ve iki yönlü iletişimi destekleyen, esneklik, hoşgörü ve uzlaşma ruhu sergileyen, fikir veya deneyimlerdeki çeşitliliği ve farklılıkları teşvik eden ve değer veren,
Anlayış ve güvene dayalı ilişkiler kurun. Karşılıklı saygı gösterin ve kurumsal hiyerarşiyi gözlemlemek,
Kişisel gelişimi ve daha iyisini amaçlayan verimli yapıcı eleştiriyi teşvik edin.
 
Uyuşturucu ve alkol kullanımı
Çalışma saatleri içerisinde uyuşturucu kullanmıyor veya alkol tüketmiyoruz.
Sağlık ve güvenlik
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği kuralları insan hayatının korunmasını sağlar.
İnsan kaynaklarımızın sağlığı ve güvenliği, daha geniş iş politikamızın ve felsefemizin temel bir yönüdür. İşyerlerinde ve şantiyelerde ilgili riskleri izliyor, kontrol ediyor, kaza ve hastalıklara karşı gerekli tüm önleyici tedbirleri alıyoruz.
Tüm Şirket şirketlerinde, işyerinde sağlık ve güvenlikle ilgili konuların tutarlı ve bütünsel bir şekilde ele alınmasını amaçlayan, OHSAS 18001 gerekliliklerini temel alan Sertifikalı Sağlık ve Güvenlik Yönetim Sistemlerini uyguluyoruz. Tüm işyerlerinde hasta veya yaralıların taşınması için işyeri hekimi ve iş güvenliği teknisyenleri, ilk yardım araçları bulunduruyor, faaliyet gösterdiğimiz bölgelerde ve özellikle şantiyelerde hastanelerle iş birliği sürdürüyoruz.
Diğerlerinin yanı sıra şunları sağlamalıyız:
Sağlık ve güvenlik önlemlerinin tutarlı bir şekilde uygulanması ve devam eden uygulamamız Yukarıda belirtilen tedbirlerle ilgili eğitim ve öğretim,
Bina tesislerimizin ve teknolojik altyapımızın uygunluğu,
Acil durumlarda itfaiye araçlarının ve ambulansların çalışma sahalarına erişiminin sağlanması ve çalışanların bu gibi durumlarda nasıl davranacakları konusunda gerekli bilgilerin alınması,
Kaza anında ilk yardıma hazır olunması,
Tehlikeli madde ve/veya maddelerin (yanıcı ve tehlikeli maddeler, gazlar vb.) kazaları önleyecek şekilde uygun şekilde saklanması ve kullanılması,
Çalışanların kullanım ve çalıştırma sırasındaki güvenlik kuralları konusunda uygun eğitimi makine vb.,
Binaların ve şantiyelerin uygun ve basit işaret ve işaretlere sahip olması (örn. çıkış kapıları) ve tehlikeli çalışma koşullarını engelleyen kuralların uygulandığı.
 
Zorlama ve Çocuk İşçiliği
Hiçbir şekilde zorla çalıştırma veya çocuk işçiliği kullanmıyoruz. Çocuk işçiliği, faaliyet gösterdiğimiz bölgede yasal çalışma yaşının altında olan herhangi bir kişinin işe alınması olarak tanımlanmaktadır.
Fırsat Eşitliği Politikası
Yaş, cinsiyet, ırk, etnik köken ve fiziksel yetenek gibi görünen veya kültür, din, medeni durum, deneyim ve görüş gibi görünmeyen özelliklere dayalı olarak eşitlik, kişisel haklar ve çeşitliliğe saygı gösteren bir çalışma ortamını teşvik ederiz.
Şirketin tüm çalışanlarına ve iş başvurusunda bulunanlara karşı adil ve eşit davranırız. Gelişim ve ilerleme için eşit fırsatlar sağlayan bir şirkettir.
İşyerinde her türlü ayrımcılık veya tacize karşı korumalıyız ve bu nedenle, ayrımcılık, taciz ve misilleme ile ilgili olanlar da dahil olmak üzere işyerinde fırsat eşitliğine ilişkin mevcut mevzuata uymalıyız.
 
Değerlendirme
Her çalışanın performansına, yeteneklerine ve becerilerine göre gelişim fırsatları sağlıyoruz.
Personelimizin performansını, onlara uygun rehberlik sağlamak ve mesleki becerilerini geliştirmek amacıyla değerlendiriyoruz.
Çalışanları seçme, işe alma ve eğitme prosedürleri aşağıdakilerle ilgili kriterlere dayanmaktadır: 
Nitelikleri ve etkinliği,
Tecrübe ve bilgileri,
Coşkuları ve yaratıcılıkları,
Her bir faaliyetin kapsamı ile ilgili diğer kriterler.
 
İşyerinde taciz
Taciz, saldırgan, saldırgan olma potansiyeli taşıyan veya bir çalışanın hassasiyetini veya onurunu ihlal eden veya rahatsız eden ve/veya çalışanı izole eden her türlü davranışı ifade eder.
Tacizin her türlüsü kesinlikle yasaktır. Kişiliği rahatsız eden, çalışanların dürüstlüğünü ihlal eden ve/veya korkutucu, düşmanca veya aşağılayıcı bir ortam yaratan taciz ve davranışlara (örn. fiziksel, cinsel, psikolojik, sözlü veya diğer taciz türleri) tolerans göstermeyiz.
 
Bilgilerin Açıklanması ve Kurumsal İmaj
Şirketin imajı davranışlarımızla doğrudan bağlantılıdır. Bu nedenle, günlük profesyonel davranışlarımızda kendimizi değerlerimize uygun olarak ifade ederek Şirketin çıkarlarına en uygun şekilde hareket etmeliyiz. Bu bağlamda, yetki almadığımız sürece Şirket veya şirketleri adına sözlü veya yazılı olarak bilgi açıklamamaktayız. Şirketimizin veya şirketlerinin kurumsal logosunu taşıyan hiçbir basılı veya elektronik materyali kişisel görüşlerimizi ifade etmek veya kişisel faaliyetlerimiz için kullanmayız. Ayrıca Şirkete ilişkin bilgilerin doğru ve dürüst bir şekilde sağlanması gerekmektedir tutarlı bir şekilde, Şirketimizin politikalarına uygun olarak yalnızca yetkilendirilmiş çalışanlar tarafından gerçekleştirilebilir.
Bilgilerin izinsiz açıklanması Şirketimizin itibarına, bütünlüğüne ve imajına zarar verebilir. Yalnızca Şirket hakkında kamuya, analistler, finansörlere ve medyaya iletişim ve veri ve bilgi sağlamaya yetkili olan Şirket temsilcileri açıklama yapabilir veya bu tür veri ve bilgileri sağlayabilir.
Bu bağlamda kamuya açıklanmamış hiçbir kurumsal bilgi veya haberi sunmuyoruz. Medyadan veya diğer üçüncü taraflardan gelecek her türlü soru, bu soruların yanıtlanmasından ve yanıtlanmasından sorumlu olan yetkili kişilere iletilmelidir.
Şirketimizin Hukuk Departmanının rehberliği altında adli makamların her türlü talebi konusunda tam işbirliği yapmalıyız.
 
Kriz Yönetimi
 
Olası bir krizin olumsuz etkisini azaltacak kriz yönetimi prosedürlerini tasarlamalı ve uygulamalıyız. Gösterge niteliğinde, aşağıdakileri sağlamak için önlemler alınmalıdır:
Mesajların ilgili tüm taraflara tutarlı bir şekilde iletilmesi,
Medyaya yalnızca yetkili çalışanların konuşması,
Gerektiğinde paydaşlardan gelen taleplere zamanında ve net yanıtlar verilmesi.
 
Uyumluluk Sorunları
 
Çıkar Çatışması
Çıkar Çatışmasının Tanımı
Çıkar çatışması, bir çalışanın kişisel çıkarlarına (mali veya başka türlü) ya da kendisiyle doğrudan veya dolaylı olarak ilişkilendirilen üçüncü bir tarafın (gerçek veya tüzel kişi) çıkarlarına hizmet etmesi gereken bir durumla karşı karşıya kaldığında ortaya çıkar. Şirketin çıkarlarıyla rekabet eden bir tavır sergilenemez.
Şirketimizin çıkarlarını korumak ve çıkar çatışmasına yol açacak uygulamaları önlemek amacıyla mevcut çıkar çatışması politikasını uyguluyor ve adımıza hareket eden herkesin de bu politikaya uymasını sağlıyoruz.
 
Temel İlkeler
Şirketin itibarına zarar verebileceği ve güvenilirliğini tehlikeye atabileceği için, çıkar çatışmasını gerektiren veya gerektiriyor gibi görünen mesleki veya kişisel her türlü durumdan kaçınırız.
Kişisel ve diğer özel faaliyetlerimizi Şirketimizin çıkarlarıyla çatışma yaratmayacak veya çatışır gibi görünmeyecek şekilde yürütürüz.
Bir çıkar çatışması ortaya çıkarsa, bunu derhal doğrudan amirimize veya Uyumluluk İrtibat Görevlimize bildiririz.
 
Doğrudan amirimize veya Uyumluluk Görevlimize aşağıdaki konularda bilgi veririz:
Mevcut çıkar çatışmaları,
Şirketin iş yaptığı kişi veya şirketlerle aramızdaki ve çıkar çatışmasına yol açabilecek her türlü ilişki veya maddi mali çıkar ilişkileri,
Çıkar çatışmasına neden olabilecek diğer durumlar.
Ayrıca, yakın akrabalarımızdan birinin herhangi bir rakip, tedarikçi, müşteri için çalıştığı veya hizmet sağladığı ya da bunlarda maddi bir çıkarı olduğu herhangi bir durumu açıklamalıyız, veya Şirketimizin önemli iş yaptığı diğer işler.
Çıkar çatışmaları birçok durumda ortaya çıkabilir ve bunların tamamını Kurallar'da ele almak mümkün değildir. Şüphe durumunda doğrudan amirimizi veya Uyumluluk Departmanını derhal bilgilendirmeliyiz. Uygun eylem planının uygulanması için irtibat.
 
 
Rüşvet ve Yolsuzluk
Rüşvetin Tanımı
Rüşvet, bir şirketin çalışanından veya bir Kamu Görevlisinden parasal veya başka türlü haksız ve haksız menfaat talep etmek, almak, teklif etmek, vaat etmek veya sağlamaktan ibarettir ticari veya kişisel bir avantaj elde etmek amacıyla.
“Fayda” terimi gösterge niteliğinde hediyeleri ve eğlenceyi kapsayabilir. Rüşvet, verilen zararın genellikle rüşvetin somut değerinden daha fazla olduğu kurumsal güvenilirliğe ihanet teşkil eder.
Rüşvet aktif ve pasif olarak ikiye ayrılabilir..
Pasif rüşvet: Görevini ihlal eden bir çalışanın, doğrudan veya dolaylı olarak (bir aracı aracılığıyla) her türlü uygunsuz menfaati talep etmesi veya alması, kendi yararına veya üçüncü bir kişinin yararına uygunsuz bir şekilde gerçekleştirmesi veya sorumluluk alanına giren veya bunlara aykırı bir eylemi gerçekleştirmekten kaçınması.
 
Aktif rüşvet: Bir çalışana doğrudan veya dolaylı olarak (bir aracı aracılığıyla) kendisi için her türlü uygunsuz menfaat vaat eden veya sağlayan kişidir. Sorumluluklarına giren veya bunlara aykırı olan bir eylemi uygunsuz bir şekilde gerçekleştirmek veya uygunsuz bir şekilde yapmaktan kaçınmak.
 
Bizim ve bizim adımıza hareket eden herkesin, bir Kamu Görevlisine veya diğer kamu kuruluşuna ve/ veya üçüncü tarafa herhangi bir mali veya başka fayda teklif etmesi veya vaat etmesi veya sağlaması ve bu amaçla değerli herhangi bir şey talep etmesi veya alması kesinlikle yasaktır. güvence altına alma ticari avantaj veya özel muamele. Görevimizin yerine getirilmesi sırasında rüşvet eylemi yapılması, yürürlükteki mevzuat uyarınca hukuki ve cezai sorumluluk doğurabileceği gibi, Şirket ile iş ilişkimizin sona ermesine de neden olabilir.
Kolaylaştırma Ödemeleri
Devletin işlemlerini, prosedürleri hızlandırmak amacıyla küçük ödemeler yapmak gibi ticari gecikmelere yol açabilecek olsa dahi hiçbir türde kolaylaştırma ödemesi yapmayız.
Bir kolaylaştırma ödemesi talebiyle karşılaşırsak veya ödemeyle ilgili herhangi bir şüphemiz, endişemiz veya sorumuz varsa, durumu doğrudan amirimize bildirmeliyiz. 
 
Kamu Görevlileri ve Düzenleyici Otoritelerle İlişkiler
Şirketimiz uluslararası ve çeşitlilik gösteren yapısı nedeniyle çeşitli ulusal ve yerel yasa ve düzenlemelere tabidir. Tüm yasal ve sözleşmesel yükümlülüklere uymalıyız. Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerdeki hükümetler ve düzenleyici otoriteler tarafından uygulanan.
Kamu Görevlileriyle temasa geçen ve anlaşmaları müzakere eden herkes bilgi sahibi olmaktan sorumludur ve yürürlükteki tüm yasa ve düzenlemelere uymak.
Kamu Görevlileriyle olan irtibatımız ve ilişkilerimiz Şirketimizin itibarı olarak kabul edilebilecek durumlara özel önem verilmelidir. Şirket adına rüşvet vermek vb. 
 
Hayır amaçlı yardımlar
Topluma olan bağlılığımızın bir parçası olarak, Şirket olarak yerel hayır kurumlarını destekleyebilir veya örneğin atletik, kültürel veya eğitici etkinliklere veya eylemlere sponsorluk sağlayabiliriz.
Bağışlar ve sponsorluklar, başkaları tarafından haksız avantaj elde etme amacı olarak algılanırsa sorgulanabilir. Bu nedenle, herhangi bir bağış veya sponsorluk şeffaf olmalı ve uygun şekilde belgelenmelidir.
Şirket olarak, yalnızca saygın kuruluşlara, karşılığında bir iş avantajı elde etme beklentisi olmadan ve yalnızca uygun araştırma ve değerlendirmeler yapıldığında bağış veya sponsorluk sunuyoruz.
 
Hediyeler, Ağırlama ve Eğlence
Amaçlanan hediyeleri teklif etmemiz veya almamız ya da bu izlenimi yaratmamız yasaktır. Ticari bir avantajı hedeflemek, elde etmek veya korumak. Gösterge olarak aşağıdakileri kabul etmemeli veya teklif etmemeliyiz:
1. Parasal hediyeler veya eşdeğerleri (örn. hediye kartları, seyahat çekleri vb.)
İhale tekliflerinin yürütülmesi veya iş ortakları veya Kamu Görevlileri ile sözleşmelerin müzakere edilmesi sırasında herhangi bir hediye,
Seyahat (örneğin birinci sınıf uçuşlar, gemi seyahatleri) veya konaklama (örneğin beş yıldızlı otel),
Aşırı ve uygunsuz eğlence (örn. özel spor etkinliklerine biletler),
Mücevherat, sanat eserleri ve diğer yüksek değerli eşyalar,
Kişisel nitelikteki hediyeler (örn. kıyafet, elektronik eşya, ev eşyaları).
Mütevazı değerde bahşişler, normal iş uygulamalarının yürütülmesinin bir sonucu olduğundan teklif edilebilir veya alınabilir. Mütevazı değerdeki bahşişler gösterge niteliğinde şunları içerir:
Yemek sıklığı aynı olduğu sürece makul fiyatlı yemekler birey(ler) minimumda tutulur,
2. İşin yürütülmesiyle ilgili mütevazi eğlenceler (örneğin golf turu, futbol maçında düzenli oturma),
3. Kurumsal markalı kalemler, tişörtler, kupalar, USB vb eşantiyon ürünleri
4. Çalışanın veya iş ortağının ülkesini temsil eden küçük öğeler (örn. geleneksel ve yerel spesiyaliteler, folklorik nesneler).
Söz konusu armağanın teklif edilmesi veya alınması gerektiğinden emin değilsek, doğrudan amirimize ve/veya Uyumluluk İrtibat Görevlisine danışmalıyız.
 
Dolandırıcılık
Dolandırıcılığın Tanımı
Dolandırıcılık, bir kişinin veya üçüncü bir tarafın yasadışı parasal kazanç elde etmesi, kendisinin hakkı olmayan 3. taraf mülklerine zarar vermesi, gerçekleri gizleyerek yanlış bilgileri gerçekmiş gibi sunarak veya kasıtlı olarak gerçekleştirdiği kasıtlı bir eylem veya ihmaldir.
Dolandırıcılık bir veya daha fazla kişi tarafından yapılabilir ve çalışanları veya üçüncü tarafları (müşteriler, tedarikçiler, taşeronlar vb.) kapsayabilir. Dolandırıcılık yapan kişi, Şirket'in, kârlarının, çalışanlarının, hissedarlarının, tedarikçilerinin veya müşterilerinin zararına doğrudan veya güç, nüfuz, terfi veya ikramiye gibi dolaylı bir kazanç elde etmeye çalışabilir.
Her türlü dolandırıcılığa ve bizi potansiyel dolandırıcılığa maruz bırakabilecek eylem veya ihmallere karşı sıfır toleransımız vardır.
 
Adil Rekabet
 
Tüm faaliyetlerimizin bu kapsamda yürütülmesini sağlamaya kararlıyız.
Sağlıklı ve adil rekabet ve faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde yürürlükteki tüm mevzuata sıkı sıkıya uyum sağlamak. Şirketimiz haksız rekabet uygulamalarından kaçınmalı, eğitim programları ve uygunluk denetimleri uygulamalıdır. Ayrıca Şirketimiz, katıldıkları ve kurdukları derneklerin geçici de olsa (örneğin bir proje üstlenmek amacıyla) faaliyet gösterdikleri ülkelerde geçerli olan rekabet kurallarına her zaman uygun hareket etmelerini sağlayacaktır.
Haksız rekabet oluşturan tüm uygulamalar, Şirketimizi önemli mali yaptırımlara maruz bırakmakta ve itibarını zedelemekte olup, bu durum Şirketimizi ciddi şekilde etkileyebilmektedir. 
İlgili mevzuat uyarınca haksız rekabet sayılabilecek her türlü davranıştan kaçınmalıyız. İlgili mevzuatın kanıtlanmış bir ihlali aşağıdaki sonuçlara yol açabilir:
Mevcut yasal çerçeveye göre hukuki ve cezai sorumluluğun yanı sıra Şirket ile iş ilişkisinin feshi.
Herhangi bir iletişimin, anlaşmanın, ticari uygulamanın veya faaliyetin yasallığına ilişkin şüphe durumunda şirketin ilgili hukuk departmanına danışmalıyız.
 
 
Kural İhlallerinin Bildirilmesi
 
Mevcut Kuralların, iç düzenlemelerin veya politikaların ihlal edildiğini tespit edersek, bunu kendi adımızı kullanarak veya anonim olarak rapor etmeliyiz. Ayrıca yaşamı tehdit edebilecek veya güvenliğe, çevreye veya Şirket varlıklarına tehdit oluşturabilecek her türlü olayı da bildirmeliyiz. Daha kolay araştırılabildikleri için isimsiz raporların gönderilmesini teşvik ediyoruz.
Ayrıca info@goksin.com.tr adresine soru gönderebilir veya olay bildiriminde bulunabiliriz.
Şirketimizin diğer çalışanları veya iş ortaklarıyla ilgili olarak dikkatimizi çeken ciddi usulsüzlükleri, suiistimalleri veya suç teşkil eden eylemleri bildirmemiz gerekmektedir. 
 
 
Temel ve değişmez prensibimiz, anonimliği korumak ve bu tür bildirimlerde bulunan kişilere ait bilgilerin, bu kişileri olası tehlikelere ve olumsuz muameleye karşı korumak amacıyla gizli tutulmasıdır.
Bireyin anonimliğini ve sağladığı bilgilerin gizliliğini korumak için gerekli her türlü tedbiri alıyoruz. Bu bilgiler ancak ilgili mevzuatın gerektirmesi veya adil bir soruşturmanın tamamlanması ve gerekli tedbirlerin alınması için gerekli görülmesi halinde açıklanacaktır.
Sunulan raporlar gösterge niteliğinde aşağıdaki olayları içerebilir, ancak bunlarla sınırlı değildir:
- Hırsızlık
- Zimmete para geçirme,
- Sahtekarlık
- Tehdit,
- Gasp, -
- Sahtecilik
- Sahte belge kullanımı, -
- Yolsuzluk,
- Rüşvet,
- Şirket varlıklarının uygunsuz kişisel kullanımı,
- Gücü kötüye kullanmak,
- Bilginin yanıltıcı sunumu, -
- Gizliliğin ihlali,
- Şirket politikalarına aykırılık,
- Şirketin tabi olduğu yasal çerçevenin ihlali,
- Etik olmayan davranış,
- İftira,
- Hakaret vb.
 
 
Kuralların Uygulanabilirliği
 
Kurallar, işe alınma zamanına bakılmaksızın hepimiz için geçerlidir. Tedarikçilerimiz veya müşterilerimizle etkileşim halinde olmamız halinde, görevlerimiz kapsamında onları Kurallar hakkında bilgilendirmemiz ve gerekli görmemiz halinde Kurallar standartlarına uymalarını teşvik etmemiz gerekmektedir. Uyumluluk sorumlusu olarak İK birimi ve Yönetim Kurulu denetim ve uygulamadan tam sorumludur.